Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det  totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt  betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande  till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar  löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet  gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig  personlig prägel, föreligger inte ångerrätt.

Du har inte ångerrätt om:

Varan har klippts ner i önskad antal meter eller att  varan  på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas . Att varan har blivit monterad så att den har spår av amvändning .Elektriska komponenter måste vara oanvända och ej ändrade i sina inställningar.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.  Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om  varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar  du ångerrätten. Produkter som vi klippt i önskad längd går inte att returnera.

Garantier och service

Våra produkter är avsedda för reparationer och renovering av befintliga solskyddslösningar. Vi lämnar garanti på att produkter vi levererat är vid leveranstillfället helt funktionsdugliga. Garanti gäller inte om levererad produkt används för reparation på dina befintliga solsydds produkter.

Privat Policy

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I  samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar  och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet  gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den  information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig,  ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas  eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic  Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som  lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa  webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som  sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under  tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad  en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop  dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken  bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används  enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och  lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna  webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn,  dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en  bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Leveranstid och ej uthämtade paket

Leveranstiden kan variera beroende på vilket fraktföretag som används, och ligger normalt mellan 2–3 arbetsdagar upp till cirka en vecka. Detta är inget vi kan påverka från vår sida. Det är kunden själv som väljer det fraktalternativ som presenteras i kassan, baserat på vilka varor som beställs och vilket alternativ som passar bäst.

Vi försöker alltid att skicka varor samma dag om beställningen inkommer till oss före klockan 11.00.

Ej uthämtade ombudspaket

Om du har valt leverans till ombud ligger paketet kvar hos ombudet i 7-10 dagar beroende på transportörens villkor. Hämtas inte paketet ut inom angiven tid returneras det automatiskt till oss.

För samtliga paket som inte hämtas ut i tid – oavsett orsak – förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift för returfrakt, hantering och administration. Denna avgift är för närvarande 150 kr.

Observera att det är kundens ansvar att följa upp aviseringar och hämta ut sin försändelse inom angiven tid. Detta gäller även om du upplever att du inte mottagit någon avisering, eftersom transportörer inte alltid kan garantera avisering via sms eller e-post. Vi rekommenderar att du använder ditt kollinummer för att själv spåra försändelsen via transportörens webbplats.

Tips: Installera gärna fraktföretagets app i din telefon för att lättare kunna följa dina leveranser i realtid och få snabbare aviseringar.

Returer

Returer – Vi erbjuder inte fria returer

Returer sker på din egen bekostnad, såvida varan inte är defekt eller om vi har skickat fel vara. Vi erbjuder inte fria returer.

Returer ska skickas som brev eller paket – inte mot postförskott. Vid byten som beror på skadad eller felaktigt levererad vara står vi för fraktkostnaden för den nya försändelsen till dig.

När du utnyttjar din ångerrätt ska du:

  • Om det gäller en vara: skicka tillbaka eller lämna tillbaka varan till oss.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har  betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi  tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat  dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.  Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade  ersättningsvaror. Observera att fraktkostnad för din order återbetalas inte.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.